LES
ESCOLES LA ROUREDA I IGNASI IGLESIAS
PARTICIPEN AQUEST CURS AL PROJECTE “CULTURA EMPRENEDORA” (16-10-2014)
L'escola La
Roureda es suma aquest curs al projecte formatiu "Cultura Emprenedora a
l'escola", juntament amb l'escola Ignasi Iglesias, que també repeteix
aquest any vistos els bons resultats aconseguits per aquesta iniciativa durant
el curs anterior.
El projecte Cultura Emprenedora està pensat per fomentar les competències i els valors de l’emprenedoria a través de la creació i la gestió d’una cooperativa a l’escola.
A Tordera participaran de
l'experiència més de 80 alumnes, les classes de 5è de Primària d'ambdues
escoles.
Durant tot aquest curs, els alumnes creen i gestionen una cooperativa escolar real amb el recolzament de la comunitat educativa, l'administració i altres agents socials del municipi. Aquest procés comporta la constitució de la cooperativa (denominació, estatuts, capital social a aportar per cadascun dels socis...), l’elecció del producte, el disseny de la imatge corporativa, la difusió i comunicació, la producció i venda en un mercat local, l’aportació de part dels beneficis a projectes d'interès social i l’avaluació de la feina feta.
Segons es desprèn dels objectius del projecte, en un context creatiu i lúdic, l'alumnat desenvolupa capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal, a la vegada que manté contacte amb entitats i empreses del territori, facilitant la integració de l'escola amb l'entorn.
El projecte està impulsat per la Diputació de Barcelona, el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Tordera ( Regidoria d’Ensenyament i de Promoció Econòmica ) i el suport tècnic de Valnalón.
Font: www.tordera.org
Alumnes de 5è de Primària d'Ignasi Iglesias i La Roureda participen aquest curs al projecte Cultura Emprenedora (28-01-15)
Les escoles Ignasi Iglesias i la Roureda forment part aquest curs del projecte Cultura Emprenedora a l'Escola, una
iniciativa pensada per fomentar les competències i els valors de
l’emprenedoria a través de la creació i la gestió d’una cooperativa a
l’escola.
Com l'any passat, els alumnes de cinquè de primària d'ambdues escoles creen
i gestionen una cooperativa escolar real amb el recolzament de la
comunitat educativa, l'administració i altres agents socials del
municipi. Aquest procés comporta la constitució de la cooperativa ,
l’elecció del producte, el disseny de la imatge corporativa, la difusió i
comunicació, la producció i venda en un mercat local, l’aportació de
part dels beneficis a projectes d'interès social i l’avaluació de la
feina feta.
Així,
durant els mesos de novembre i desembre, l’escola Ignasi Iglesias i la
Roureda de Tordera es va acostar fins l’Oficina d’Atenció al Ciutadà per
fer entrega dels papers de les seves cooperatives dins el registre
d’entitats municipals.
Les
cooperatives ÚnicArt i Artístics, de l’escola Ignasi Iglesias i, Tot
fet a mà i CRAM, de l’escola la Roureda, també van rebre durant el
primer trimestre la visita de dos gestores del poble que mitjançant un
taller van assessorar de com i per què és necessari demanar un NIF.
Paral•lelament
al taller, els nens i nenes van finalitzar els estatuts, l’acta de
constitució i la fitxa de registre de soci. Tota aquesta documentació ja
ha estat presentada per tal que els hi sigui concedit el Número
d’Identificació Fiscal i poder posar així en funcionament totes les
cooperatives.
Segons es desprèn dels
objectius del projecte Cultura Emprenedora, en un context creatiu i
lúdic, l'alumnat desenvolupa capacitats emprenedores mitjançant un
aprenentatge transversal, a la vegada que manté contacte amb entitats i
empreses del territori, facilitant la integració de l'escola amb
l'entorn.
El projecte està impulsat per la
Diputació de Barcelona, el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de
Tordera (Regidoria d’Ensenyament i de Promoció Econòmica ) i el suport
tècnic de Valnalón.
Font: www.tordera.org
REVISTA EL PONT DE FERRO
REVISTA EL PONT DE FERRO
A la revista El Pont de Ferro del mes de març apareixen els logotips de les quatre cooperatives escolars (Escola La Roureda i Escola Ignasi Iglesias) dels alumnes de 5è.
ELS ALUMNES DE L'IGNASI IGLESIAS I LA ROUREDA VENDRAN ELS PRODUCTES DE LES SEVES COOPERATIVES DIUMENGE 17 DE MAIG, AL MERCAT (04-05-15)
Aquest
mes d’abril l’alumnat de 5è de primària de l’ escola Ignasi Iglesias
(amb les cooperatives Artístics i Unicart) i de l'escola La Roureda (amb
les cooperatives Tot fet a ma i Cram) han presentat oficialment el
projecte CUEME al Teatre Clavé de Tordera.
La presentació va comptar amb l’assistència de l’Alcalde, Joan Carles Garcia, i la regidora d’Ensenyament, M. Àngels Cayró.
Els alumnes d'ambdues escoles van exposar tot el procés de constitució de les cooperatives així com les accions dutes a terme en el marc del projecte Cultura Emprenedora.
Els alumnes van aprofitar l'avinentesa per comunicar que el proper diumenge, 17 de maig, vendran els productes creats per ells mateixos a través de les seves cooperatives al mercat de Tordera.
La presentació va comptar amb l’assistència de l’Alcalde, Joan Carles Garcia, i la regidora d’Ensenyament, M. Àngels Cayró.
Els alumnes d'ambdues escoles van exposar tot el procés de constitució de les cooperatives així com les accions dutes a terme en el marc del projecte Cultura Emprenedora.
Els alumnes van aprofitar l'avinentesa per comunicar que el proper diumenge, 17 de maig, vendran els productes creats per ells mateixos a través de les seves cooperatives al mercat de Tordera.
Font: www.tordera.org
Amb la posada a la venda dels productes que ells mateixos han
fabricat es tanca el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” que va
començar al mes de setembre.
Font: http://radiotordera.cat/radio/?p=37322
Els alumnes d’Ignasi Iglesias i la Roureda vendran els productes de les seves cooperatives aquest diumenge al mercat (15-05-15)
Els
alumnes de cinquè de primària de l’escola Ignasi Iglesias i l’escola La
Roureda han finalitzat ja la producció dels articles que
comercialitzaran a través de les cooperatives que els mateixos alumnes
han constituït en el marc del projecte Cultura Emprenedora a l’escola.
Diumenge, 17 d’Abril coincidint amb la celebració del mercat dels
diumenges, els alumnes muntaran les parades amb els seus productes en
diversos punts del poble.
Des de principi de curs, els alumnes de cinquè han creat cooperatives reals, que els ha permès conèixer i aprendre, entre d’altres, en què consisteix la constitució d’una cooperativa, com es redacten uns estatuts, quines són les seves funcions, han escollit els productes que ells mateixos han dissenyat per comercialitzar, han estudiat línies de negoci a través d’estudis de mercat, han fet estratègies de comunicació i màrqueting i han treballat en la cadena de producció dels seus propis productes. A més, durant el curs, els alumnes han realitzat una visita a la Cooperativa Agrària la Baixa Tordera i han rebut visites a l’escola que els han servit d’assessorament i d’informació de cara a posar en marxa el seu negoci.
Segons es desprèn dels objectius del projecte, en un context creatiu i lúdic, l’alumnat desenvolupa capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal. La regidora d’ensenyament, M. Àngels Cayró explica què han après els alumnes amb aquest projecte.
Des de principi de curs, els alumnes de cinquè han creat cooperatives reals, que els ha permès conèixer i aprendre, entre d’altres, en què consisteix la constitució d’una cooperativa, com es redacten uns estatuts, quines són les seves funcions, han escollit els productes que ells mateixos han dissenyat per comercialitzar, han estudiat línies de negoci a través d’estudis de mercat, han fet estratègies de comunicació i màrqueting i han treballat en la cadena de producció dels seus propis productes. A més, durant el curs, els alumnes han realitzat una visita a la Cooperativa Agrària la Baixa Tordera i han rebut visites a l’escola que els han servit d’assessorament i d’informació de cara a posar en marxa el seu negoci.
Segons es desprèn dels objectius del projecte, en un context creatiu i lúdic, l’alumnat desenvolupa capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal. La regidora d’ensenyament, M. Àngels Cayró explica què han après els alumnes amb aquest projecte.
Font: http://radiotordera.cat/radio/?p=37322
Diari "La Marina Maresme" (juny 2015) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada